Întrebări Frecvente

 

Pentru ce fel de probleme pot apela?

Serviciul helpline "Aleg să trăiesc" este specializat în acordarea de sprijin psihologic şi emoţional persoanelor cu depresie, celor care se află într-o stare de criză psihologică şi celor care se gândesc la suicid.
Serviciul helpline "Aleg să trăiesc" nu este specializat în acordarea de servicii de negociere cu persoanele care ameninţă în spaţiul public că se sinucid.
Este important să reţii că activitatea se desfăşoară după specificul şi în limitele consilierii telefonice. Consilierii helpline te vor asculta şi te vor ajuta pentru a depăşi situaţia de criză, însă nu îţi vor spune niciodată ce trebuie să faci. Libertatea de a alege şi de a decide îţi aparţine în totalitate.

Cine poate apela serviciul helpline şi când?

Helpline-ul poate fi apelat de către persoane din toate categoriile de vârstă (copii, adolescenţi, tineri, adulţi, vârstnici) şi din toate categoriile sociale.
Serviciul este disponibil 16 ore / zi, 7 zile / săptămână.

Este serviciul helpline un serviciu de urgenţă?

Nu. Pentru a contacta serviciul de urgenţă, te rugăm să apelezi numărul 112.

Convorbirea telefonică este înregistrată?

Helpline-ul "Aleg să trăiesc" NU înregistrează convorbirile telefonice. Astfel vei putea discuta deschis despre problemele care te frământă.

Cine răspunde la apelul meu?

Apelul tău este preluat de către un consilier helpline voluntar, pregătit de către Asociaţia Sf. Damian, prin cursuri specializate teoretice şi practice, în consilierea persoanelor cu depresie şi/sau risc suicidar.

Sună ocupat. Ce fac?

Este important să ascultăm până la capăt problema fiecărei persoane care ne apelează. De aceea, în situaţia în care există apeluri simultane, este posibil ca apelul tău să nu poată fi preluat. Te rugăm să revii sau să ne contactezi în scris la adresa . Suntem aici să te ascultăm şi să încercăm să aflăm împreună o soluţie.

Care sunt costurile pentru apelarea serviciului helpline?

Apelurile on-line, prin intermediul aplicaţiei disponibile pe www.alegsatraiesc.ro, sunt gratuite.
Apelurile telefonice la numerele 0727.119.112 şi 0747.119.112 sunt cu tarif normal în reţelele Vodafone şi Orange.

Pot să comunic în scris cu un consilier helpline?

Da. Pentru aceasta îţi oferim două modalităţi. Fie ne trimiţi un mesaj prin e-mail la adresa , fie ne contactezi pe Facebook (https://www.facebook.com/alegsatraiesc)

Cum vă pot comunica sugestiile mele?

Încurajăm pe toţi apelanţii să ne trimită sugestii în scopul îmbunătăţirii activităţii serviciului helpline. În acest sens poţi accesa butoanele "Trimite-ne sugestiile tale" şi "Chestionar evaluare HelpLine", vizibile în colţul din dreapta sus pe www.alegsatraiesc.ro.

Cum pot promova helpline-ul "Aleg să trăiesc" în rândul prietenilor?

Pentru a promova helpline-ul "Aleg să trăiesc" îţi punem la dispoziţie, în format electronic, bannere, afişe, pliante şi alte materiale media. Toate acestea sunt disponibile gratuit pe www.alegsatraiesc.ro în secţiunea "Promovare media". Îţi mulţumim.